|
Biodegradacja - zestaw doświadczalny |
| 1 szt. |
POMOC NAUCZYCIELSKA |
|
Zestaw został tak zaprojektowany, aby umożliwić przeprowadzanie doświadczeń z zakresu biodegradacji różnych materiałów. Ważnym założeniem tego zestawu jest samodzielny wybór podłoża i materiałów. Oznacza to, że możliwe jest testowanie stopnia biodegradowalności materiałów, zarówno z naszego bezpośredniego otoczenia, w tym materiałów wyrzucanych przez nas lub w naszej okolicy do pojemnika z odpadami, jak też materiałów, które uznamy, z innych powodów, za ważne do przetestowania. Możemy testować ten sam materiał-jego biodegradację- w różnvch podłożach (stałych, ciekłych, itp.), jak też różne materiały w tym samym podłożu. Zestaw pozwala na praktyczne omówienie takich pojęć jak: biodegradacja, kompostowanie, rozkład, odnawialność, recykling, polimery biodegradowalne, biowchłanialne i in.
SKŁAD: (A) Pojemniki testowe - 6 szt., przezroczyste; w pokrywce otwory wentylacyjne, regulowane. (B) Ramki do pojemników z przyczepami (6 szt.) lub klatką (patrz: F). (C) Zestaw "T"-próbek różnych metali i plastików do testowania (po 6 sztuk każdej próbki): plastik biodegradowalny w zimnej wodzie; plastik biodegradowalny w gorącej wodzie; karton z pulpy papierowej 2- i więcej warstwowy; miedź; metal "puszkowy" - cyna; aluminium (glin). (D) Próbki folii - przykład plastiku szybko biodegradowalnego (rozpuszczają się w zimnej wodzie). (E) Ramki zatrzaskowe (6 szt.) do umieszczania próbek testowych (np. fragmentów gazet, liści, folii, itp.). (F) Ramka z otwartą (6 szt.) lub zamkniętą klatką (6 szt.) do testowania próbek(np. organicznych) - mogą służyć do badań porównawczych -zamykamy wówczas ten sam rodzaj próbki w 2 różnych ramkach: zamkniętej i otwartej; obserwujemy różnicę w rozkładzie pomiędzy próbką mającą kontakt z wybranym podłożem i tą bez kontaktu z nim. |
|
Zestaw demonstracyjno-doświadczalny "Energia słoneczna" |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Zestaw przeznaczony do demonstracji oraz doświadczeń indywidualnych i grupowych z zakresu energii słonecznej - jej pozyskiwania, przetwarzania, zachowywania oraz wykorzystywania, jak również budowania obwodów elektrycznych. Możliwe jest to dzięki przemyślanej zawartości zestawu - w skład zestawu wchodzą: lustro paraboliczne, lustro płaskie, ogniwo fotowoltaiczne, przewody, silniczek, kolorowe filtry, śmigło, probówka z podstawką, termometr, lupa, kształty kartonowe- ptaki, iluzje optyczne - oraz wielu doświadczeniom zawartym w instrukcji. |
|