|
Zestaw do demonstracji przewodnictwa cieplnego |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Zestaw składa się z dwóch pojemników-izolatorów (styropianowych) z pokrywami oraz pałąka aluminiowego. Do jednego pojemnika wlewana jest gorąca woda, a do drugiego zimna. Do obydwu wsuwane są termometry szklane. Doświadczenie polega na obserwacji i notowaniu wyników temperatury na termometrach w jednakowych odstępach czasu (co kilka minut). Wskutek konwekcji cieplnej, w jednym kubku temperatura się obniża, a w drugim podwyższa; wyrównanie temperatur następuje po ok. 30 minutach.
|
|
Zestaw do badania rozszerzalności cieplnej |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Znany od lat komplet, zwany też Pierścieniem Gravesanda, czyli metalowa kulka i pierścień osadzone w uchwytach. Ogrzana (nad płomieniem) kulka nie przechodzi przez pierścień, podczas gdy oziębiona przechodzi. Szybkie i skuteczne doświadczenie dowodzące istnienia rozszerzalności cieplnej metali.
|
|
Przyrząd bimetaliczny |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Bimetaliczny pasek, czyli pasek złożony z dwóch metali o różnym stopniu rozszerzalności cieplnej, zamocowany na drewnianej rączce. Po podgrzaniu paska (małym płomieniem, nawet zapałki) następuje jego nagłe zawinięcie, co w prosty i skuteczny sposób dowodzi nierównomiernej rozszerzalności obydwu metali (jeden "ciągnie" drugi).
|
|
Sprężyny-różne |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Komplet ok. 50 różnych sprężyn. |
|
Przyrząd do demonstracji prawa Hooke'a |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Doskonały do doświadczeń z zakresu sprężystości. Posiada podstawę wysokości ponad 30 cm, na której zamocowane są elementy przyrządu, w tym skala lustrzana, sprężyna, wieszak do ciężarków ze wskaźnikiem oraz obciążniki do zawieszania (minimum 5 sztuk).
|
|
Dynamometr 2,5N / 0,25kg Dynamometr 30N / 3kg
|
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Siłomierze wykonane z trwałego tworzywa sztucznego metalu, o podwójnych skalach (kg/N).
|
|
Zestaw 6 różnych cylindrów - jednakowy ciężar |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Zestaw 6 różnych cylindrów wykonanych z metali i ich stopów: aluminium, miedź, ołów, mosiądz, żelazo, cynk. Wszystkie cylindry cechuje jednakowy ciężar i średnica walca, a w związku z tym są one różnej wysokości, co znakomicie pokazuje różnicę pomiędzy ciężarem (właściwym) a objętością.
|
|
Bloki różnych metali o jednakowej objętości - komplet 6 z zawieszkami |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Komplet 6 sześcianów, każdy o boku 20 mm, z zawieszkami, wykonanych z 6 różnych metali lub ich stopów, w tym m.in. miedzi, mosiądzu, aluminium.
|
|
Obieg wody w przyrodzie - model-symulator |
| 1 szt. |
POMOC NAUCZYCIELSKA |
|
Model z tworzywa sztucznego, trójwymiarowy, wyobrażający fragment naturalnego ukształtowania powierzchni Ziemi, w tym wysokie góry,i prezentujący obieg wody w przyrodzie. Symulacji dokonuje się poprzez umieszczenie lodu pod pojemnikiem w kształcie chmury (poziom temperatur na tych wysokościach), a następnie pochylenie nad modelem lampy emitującej ciepło i imitującej Słońce i jego energię cieplną. Obydwa te czynniki dają efekt zbliżony do tego w naturze - woda zaczyna krążyć w tym miniaturowym środowisku, pada deszcz z chmury,tworzą się potoki górskie inastępuje spływ wody po stokach gór, a następnie jej parowanie w zbiornikach i unoszenie się pary wodnej do góry, tak jak w naturze...
Model w kształcie transparentnego pudełka, którego dno stanowi krajobraz (patrz: zdjęcie).
|
|
Lampa biurkowa elektryczna emitująca ciepło |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Lampa wykorzystywana przy szeregu doświadczeń (nagrzewanie, wzbudzanie fotoogniwa w okresie zimowym itd.), w których potrzebne jest ciepło.
|
|
Świeczka |
| 2 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
|
|
Balonik |
| 4 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Dobrej jakości baloniki do doświadczeń dotyczących powietrza i jego własności. |
|
Strzykawki |
| 2 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Różne,do doświadczeń z zakresu powietrza iciśnienia. |
|
Zapach w areozolu |
| 1 szt. |
POMOC NAUCZYCIELSKA |
|
|