|
Walizka Eko-Badacza |
| 1 szt. |
POMOC NAUCZYCIELSKA |
|
Fascynujący zestaw narzędzi badawczych umieszczonych w specjalnej walizce wielokrotnego użytku. Zestaw umożliwia:
• badanie wody w tym określanie (reagenty) poziomu fosforanów (PO4), azotanów (NO3), azotynów (NO2), amonu (NH4), pH oraz twardości wody, a także badanie osadów i obserwacje wielu innych czynników związanych z wodą.
• badanie gleby w tym składu i składników gleby (testy reagentami na zawartość fosforanów, azotanów, amonu oraz oznaczanie pH gleby), organizmów glebowych.
Zestaw pomyślany jest jako terenowe mini-laboratorium stąd m.in. składany statyw do badań za pomocą reagentów. Czytelna instrukcja prowadzi "krok po kroku", a profesjonalna jakość odczynników zapewnia rzetelność badań.
|
|
Krążek Secchi'ego z linką |
| 1 szt. |
POMOC NAUCZYCIELSKA |
|
Krążek (biały lub z polami czarno-białymi) do określania głębokości i przejrzystości wody i przenikania światła. Wykonany z trwałego tworzywa sztucznego z uchwytem do zaczepiania linki i linką. |
|
Sieć workowa z drążkiem aluminiowym |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Ekonomiczna sieć workowa, na obręczy o średnicy 240 mm do poławiania drobnych organizmów wodnych (owady,...) w części powierzchniowej wód, zamocowana na aluminiowym drążku teleskopowym długości 46-78 cm,odłączanym.
|
|
Zlewka-czerpak z zaciskiem |
| 1 szt. |
POMOC NAUCZYCIELSKA |
|
Zlewka polietylenowa (poj.1000 ml) pełniąca rolę czerpaka z zaciskiem o regulowanym kącie. Do mocowania na drążku teleskopowym 145-275 cm. |
|
Drążek teleskopowy 145-275 cm |
| 1 szt. |
POMOC NAUCZYCIELSKA |
|
Specjalny drążek (żerdź) teleskopowy o długości od 145 do 275 cm, wykonany z włókna szklanego, wyposażony w specjalny mechanizm uwalniający do szybkiego montażu i zmiany sit, siatek, czerpaków... Dzięki temu mechanizmowi nie ma potrzeby kupowania do każdego sita, siatki itd. odrębnego drążka. Drążek doskonale ułatwia prawidłowe pobieranie próbek (np. ze środkowej części nurtu rzeki) bez wchodzenia do wody.
|
|
Gleba - zestaw doświadczalny z wyposażeniem 1 szt. laboratoryjnym i kartami pracy |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Starannie opracowany zestaw 20 doświadczeń wraz z omówieniem dla prowadzącego zajęcia (od teorii do wniosków) oraz zestawem niezbędnego wyposażenia laboratoryjnego (cylindry, szalki Petriego, zlewki, pipety, pęseta, fiolki z korkami, lejki, sito i siatka, sączki, lupy, szpatułka dwustrona, łopatka do gleby itd.) i substancji, w tym reagent ze skalą kolorymetryczną. Zestaw, za pomocą prostych, ale ciekawych doświadczeń, zapoznaje z najważniejszymi cechami i rolą gleby w przyrodzie. Wychodząc od typów gleb i składu granulometrycznego, poprzez właściwości fizykochemiczne, dochodzimy do roli organizmów żywych w glebie, a także skutków działalności człowieka. Dołączone karty pracy można kserować. Nowa wersja zestawu zawiera także kolorowe foliowane plansze A4 pokazujące wybrane etapy niektórych doświadczeń. Cały zestaw umieszczony został w sztywnej walizce. Zestaw spotkał się z ogromnym uznaniem nauczycieli. Polecamy!
Instrukcja zawiera karty pracy ze szczegółowym opisem następujących doświadczeń: • Skład mineralny gleb • Podstawowe frakcje glebowe • Trwałość struktury gruzełkowatej gleby • Wilgotność gleby • Zdolność filtracyjna gleb • Pojemność wodna gleb • Odczyn gleby • Sorpcja fizyczna gleby • Wpływ nawozów zawierających wapń i sód na strukturę gruzełkowatą gleby • Wpływ wapnowania gleby na jej odczyn • Budowa dżdżownic i ich wpływ na użyżnianie gleb • Organizmy glebowe i ich działalność w glebie • Zróżnicowanie fauny glebowej w zależności od rodzaju gleby • Zasolenie gleb a rozwój roślin • Zasolenie gleby a zużycie wody przez rośliny • Wpływ skażenia gleby na kiełkowanie i wzrost roślin • Oddziaływanie chlorku sodu na strukturę gleby • Wpływ zakwaszenia gleb na stan drzew • Udział roślin w procesach glebotwórczych
|
|
Łopatka do gleby |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Łopatka do pobierania prób glebowych, metalowa, ostro zakończona, z drewnianą rączką. Estetyczna. Długość: całej łopatki-ok. 26 cm, samego ostrza - ok. 13 cm. Wchodzi w skład zestawu doświadczalnego "Gleba - zestaw doświadczalny z wyposażeniem 1 szt. laboratoryjnym i kartami pracy". |
|
Sitko |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Metalowe sitko z rączką o wielkości oczka ok. 1 mm, do przesiewania gleby itp. Wchodzi w skład zestawu doświadczalnego "Gleba - zestaw doświadczalny z wyposażeniem 1 szt. laboratoryjnym i kartami pracy". |
|
Paski wskaźnikowe pH 1-14 w rolce |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Paski do oznaczania pH, w rolce (5 metrów), ze skalą kolorymetryczną. Po zużyciu pasków istnieje możliwość dokupienia tylko samych wkładów. |
|
Taśma samoprzylepna |
| 2 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Taśma samoprzylepna do badania ilości i rodzaju pyłów i pyłków w powietrzu, a także innych celów, jak np. opisywania próbek itp. |
|
Paski wskaźnikowe do oznaczania zawartości ozonu w powietrzu |
| 2 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Komplet 12 pasków do oznaczania poziomu ozonu w powietrzu (w ramach czterech zakresów) w ciągu 10 minut, według załączonej skali barwnej. |
|
Wielofunkcyjny przyrząd pomiarowy 5w1 |
| 1 szt. |
POMOC UCZNIOWSKA |
x ILOŚĆ STANOWISK |
|
Cyfrowy przyrząd łączący funkcje pomiarów środowiska:
poziomu dźwięku, oświetlenia, wilgotności i temperatury
z funkcją multimetra (DCV, ACV, DCA, OM). Parametry:
wilgotność względna: 33%...99% ±3% +5%; temperatura:
-20 °C..+1300 °C ±0,1% + 3 °C; oświetlenie: 4000/40.000
lx ±5%; dźwięk: 35..100 dB ±3,5 dB (30 Hz...10 kHz); DCV
(prąd stały): 400mV/4/40/400/600V - 0,1 mV ±1%; ACV
(prąd zm.): 400mV/4/40/400/600V - 0,1 mV ±1% (50...400
Hz); DCA/ACA: 400/4000μA/40/400mA/10A - 0,1μA ±1,2%;
oporność: 400Ω/4/40/400kΩ/4/40MΩ; - 0,1 Ω ±1,5%;
pojemność elektryczna: 40/400nF/4/40/100μF - 10pF ±3%;
częstotliwość: 5/50/500Hz/5/50/500kHz/10MHz - 1 mHz
±1,2%. Bezp.: EN 61010-1; CAT III 600V. Wyświetlacz LCD
2-poziomowy. Zasilany baterią 9V. Wymiary: 78 x 170 x 48
mm. Waga: 335 g.
|